“Vítejte v troskách kapitalismu, vážení turisté!
Nezapomeňte si sebou vzít ochranu proti slunci, protože se budeme potit uprostřed arény bývalého socialistického luxusního hotelu. Hotel Haludovo Palace a taneční parket čekají právě na Vás. Pojďme se sejít u modrého, blankytného moře, abychom naslouchali našim dírám slasti za hudebního doprovodu feministického alba: 700WET riskujícího šťavnaté zvuky, aby svádělo naše v pandemii a kapitalistických troskách ztracené libido.
Setrvejme v troskách, buďme mokří a unavení, hloupí a nadržení, naštvaní a depresivní. Teď i potom.
S úctou, samoorganizované jevištní bytosti.”
Na chorvatském ostrově Krk stojí dnes již zchátralý brutalistní hotel jehož betonové stěny v sobě zrcadlí bouřlivé změny odehrávající se na území bývalé Jugoslávie. Haludovo Palace ale přece jenom něčím vyčnívá. Váže se k němu totiž opulentní investice 45 milionů dolarů z kapsy amerického zakladatele světově proslulého porno časopisu Penthouse Boba Guccione. Peníze pošpiněné nemocným a patriarchátem zdeformovaným pohledem na ženské tělo a sexualitu.
Inscenace Dance Floor 2022 je jakýmsi dokumentárním a zároveň silně tělesným subjektivním výzkumem tří umělkyň (Ana Dubljević, Kasia Kania, Marja Christians), jejichž hlavním cílem je transformovat stereotypní vnímání těla a uvádět ho do nových kontextů, do feministické „pornokrajiny“. Jejich dílo klade mnoho otázek a rozžívá taneční parket bývalého socialistického luxusu zcela novým nábojem.
Den po představení povede Ana Dubljević čtenařskou skupinu Feminist Pornscapes v rámci našeho projektu SDÍLENÍ ODVÁŽNÉ PRAXE.
Ana Dubljević, Kasia Kania a Marja Christians se setkaly během magisterského studia oboru Choreografie a performance na Justus-Liebig-Universität v Giessenu. Zkoumání těla z queer a feministické perspektivy, kterému se věnovaly již dříve v uměleckém kolektivu christians//schwenk, dále rozvíjely v inscenacích Tender Fights 2020 a Dance Floor 2022. S humorem a analytickou přesností využívají umělkyně sílu performance ke zpochybňování zaběhlých vzorců vnímání a tradičních obrazů těla, aby upozornily na mocenské struktury.